تاریخچه ظروف پیوتر

تاریخچه ظروف پیوتر

اولین استفاده پیوتر در شروع قرن برنز در خاور نزدیک بوده است و اولین ظرف پیوتر کشف شده متعلق به یک مقبره مصری در 1450 سال قبل از میلاد مسیح است.
پیوتر در جهان باستان توسط مصریان و بعد از آن رومی ها مورد استفاده قرار گرفت و تا قرون وسطی در اروپا ادامه یافت که در طول قرن 18 و 19 با پیشرفت در بخش های سفال و شیشه سازی به اوج خود رسید. ترکیب پیوتر اغلب در کلیساها پیدا شده است. پیوتر در شرق آسیا هم مشاهده شده است.در روم باستان استفاده از پیوتر کمتر بوده است. .
در اواخر قرن 17 و 18 پیوتر برای تولید لیوان ها و کوزه های فلزی استفاده می شده است، اگر چه استفاده فلز همچنین برای ساخت بسیاری از موارد دیگر از جمله بشقاب، ظروف، قاشق، اقدامات، فنجان، دیگ،جا شکری و … کاربرد داشته است. در اوایل قرن 19،با تغییر سبک زندگی مردم استفاده از ظروف پیوتر کم طرفدار شد.در همان زمان، تولید سرویس چای خوری و شمعدان افزایش یافت. بعدها در اواسط قرن 19، آلیاژهای پیوتر به عنوان یک فلز پایه برای روکش نقره کردن فلزات مورد استفاده قرار گرفت.
در اواخر قرن 19، اشیاء قرون وسطی برای استفاده به عنوان اشیا دکوری مد شدند و محصولات جدیدی با الهام از اشیاء پیوتر قرون وسطی، به عنوان اشیاء دکوری تولید شدند. امروزه پیوتر در تولید ظروف سرامیکی،شیشه ای،کارد و چنگال،قاشق،سینی و …. کاربرد دارد.امروزه استفاده از پیوتر برای محصولات تزئینی مانند مجمسه ،جا کلیدی،هواپیما و سایر مدل ها،سکه، آویز،پوشش بر روی جواهرات و غیره استفاده می شود. همچنین در برخی از رقابت های ورزشی مانند اسکیت قهرمانی ایالات متحده جایزه نفر چهارم مدال پیوتر است.